.1245. malinowa drożdżówka

pełnoziarnista cynamonowa drożdżówka z żółtymi i czerwonymi malinami, smoothie malinowe z chia i siemieniem lnianym
wholemeal cinnamon yeast bun with golden and red raspberries, raspberry smoothie

60g mąki pszennej pełnoziarnistej wymieszałam z 10g świeżych drożdży, szczyptą cukru, większą szczyptą cynamonu, łyżeczką słodzika, łyżką oleju i 40ml mleka sojowego. Ręcznie wyrobiłam ciasto, podsypując trochę dodatkową mąką. Odstawiłam na 5-10 minut. Małe naczynie żaroodporne wysmarowałam olejem i wyłożyłam w nim ciasto, do środka wkładając garść malin. Piekłam w 200 stopniach ok. 10 minut.

.1244. białkowe pancakes

białkowe pełnoziarniste placki z płatkami kokosa, borówkami i syropem daktylowym
protein wholemeal pancakes with coconut flackes, blueberries and date syrup

20g czekoladowej odżywki białkowej, 30g mąki owsianej, 30g mąki pszennej pełnoziarnistej, 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia, 150ml mleka sojowego. Wszystko wymieszane i smażone na teflonie. Wychodzi tyle placków ile widać na zdjęciach. 

.1243.

 kasza jaglana z siemieniem lnianym i prażonym jabłkiem
millet with flaxseeds and sauted apple

.1242.

 owsianka z bananem, siemieniem lnianym, śliwkami i syropem klonowym
oatmeal with banana, flaxseeds, plums and maple syrup

Say Something - Boy Epic Cover

.1241.

owsianka z bananem, brzoskwinią, chia, jagodami goji i orzechami laskowymi
oatmeal with banana, peach, chia, goji berries and hazelnuts

.1240. bananowe pancakes

placki z bananem, czekoladą i wiórkami kokosowymi
wholemeal banana pancakes with chocolate and dessicated coconut

30g mąki owsianej, 30g mąki pszennej pełnoziarnistej, 1 banan, 150ml mleka sojowego, 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia, łyżeczka oleju, łyżeczka stevii lub innego słodzika. Banan rozgnieciony, wszystko wymieszane i smażone na teflonie. Wychodzą 3 duże placki.

.1239.

Zanim założyłam bloga śniadaniowego, w sieci trudno było o śniadaniowe blogi, a ja, możecie wierzyć lub nie, jadłam codziennie na przemian musli z jabłkiem i musli z bananem. Brałam płatki, kroiłam owoce i zalewałam całość mlekiem. Codziennie, przez ponad rok. W całej tej monotonii zmieniała się tylko ilość dodawanej mieszanki, rosnąca wraz z moją świadomością tragizmu swojego żywienia (po roku nie były to już 2, tylko nawet 12 łyżek płatków). Z czasem zmienił się też rodzaj dodawanego tu mleka, bo wlewane w siebie codziennie krowie mleko, nasilało moje problemy żołądkowe.

Dzisiaj wracam do tego połączenia: jabłko i wypakowana mieszanka musli od mixit. Czyżbym za tym tęskniła?
musli z ciepłym mlekiem sojowym i jabłkiem
muesli with warm soy milk and apple

.1238. śniadanie w Pieninach

kawowy placek owsiany z bananem, migdałami i brzoskwinią
coffee oatmeal pancake with banana, almonds and peach

poranne.com / Śniadanie z nutą endorfin. © 2014