Strony

.1401. białkowe czekoladowe ciasto z fasoli

Wczoraj na fanpage pytałam was o przepisy na białkowe ciacha, a już dzisiaj postanowiłam jeden z nich wypróbować. Skusiło mnie czekoladowe ciasto z fasoli, które chodzi za mną już od jakiegoś czasu. Wzięłam przepis Anety i zmodyfikowałam go nieco przeglądając kilka tych z sieci. Wiecie co jest w nim najlepsze oprócz tego, że smakuje jak murzynek? Że można zjeść połowę blaszki bez wyrzutów sumienia - sprawdzi się nawet na redukcji. A kto by nie chciał zjeść połowy ciasta? ;D

 czekoladowe ciasto z fasoli z waniliowym twarożkiem
chocolate red bean cake with vanilla quark
1 puszka czerwonej fasoli
3 łyżki gorzkiego kakao
50g odżywki białkowej (dałam taką o smaku sezamowo-czekoladowym)
25g słodzika do wypieków
1 banan
1/3 szklanki wody
1 jajko + 2 białka jaj
łyżeczka proszku do pieczenia
aromat/ekstrakt waniliowy (ja mam domowej roboty)

Fasolę odsączyć, opłukać i zblendować wraz z pozostałymi dodatkami. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec 40 minut w 180 stopniach.

Makro całości: 748kcal / 73g białka / 80g węglowodanów / 10g tłuszczu

40 komentarzy:

  1. czym mogę zastąpić odżywkę białkową ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zupełnie pominąć :) Tu np. przepis bez niej: http://ar.pl/kuchnia-ft/dietetyczne-muffiny-z-fasoli-z-kawalkami-czekolady/

      Usuń
  2. Wlasnie co mozna dodac zamiast odzywki? Albo ewentualnie jakies namiary na dobra i niedroga odzywke dla kogos poczatkujacego ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostrovit Shape WPC 80 tania, smak i rozpuszczalność 10/10

      Usuń
    2. Dziękuję:) Fanka z FB :)

      Usuń
  3. o rany, koniecznie wypróbuję!
    o jakim smaku dałaś odżywkę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Rany <3 pięknie to twoje ciacho wygląda <3 Smacznego życzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zmodyfikuję wedle moich wegańskich potrzeb :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robie:D myslisz ze bez slodzika bedzie dość slodkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałam 15g słodzika i jest bardzo mało słodkie, dlatego w przepisie napisałam 25. Bez niego będzie gorzkawe.

      Usuń
  7. Uwielbiam to ciacho, robię regularnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A przepis na ten przepyszny waniliowy twarozek ???:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twaróg chudy rozgnieciony z dodatkiem maślanki, ekstraktu z wanilii i słodzikiem.

      Usuń
  9. Wygląda jak mleczna kanapka! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. ahh , ja mam obecnie odzywke kokosowo-czekoladowa, musze koniecznie wyprobowac z tym przepisem!!

    OdpowiedzUsuń
  11. O kurcze co za cudo! Fit ciacho zawsze spoko! Będę piec!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite! <3 muszę wypróbować! Tylko pokombinuję z pominięciem jajek. ;) masz może jakieś sugestie, co się nada zamiast nich? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba widziałam w sieci też takie bez jajek.
      http://puszka.pl/przepis/7790-weganskie_bezglutenowe_ciasto_czekoladowe_z_fasoli_.html
      http://vegazone.blox.pl/2014/08/Weganskie-brownie-fasolowo-bananowe.html

      Usuń
  13. O tak chciałabym tak na spokojnie móc zjeść połowę porcji. Dlatego namówiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię dziś! I właśnie zastanawiam się ile dodać miodu, myślałam o 2-3 łyżkach. Myślisz, że będzie wystarczająco słodkie? Generalnie to niczego nie słodzę i jestem przyzwyczajona do mało słodkiego smaku, ale bez przesady :)

      Usuń
  14. Sylwia - a jakiego słodzika do wypieków używasz ? Robiłam kiedyś ciasto fasolowe z odzywka Białkowa truskawkowa ale bez kakao - tez było świetne ( wykorzystałam biała fasole )

    OdpowiedzUsuń
  15. A ekstrakt waniliowy jak robisz ? jestem bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wsadzam kilka rozciętych wzdłuż lasek wanilii do małej buteleczki wódki i odstawiam na jakieś 2 miesiące. Później wystarczy dolewać wódki na bieżąco.

      Usuń
  16. A jeśli zamiast słodziku dodać cukier to ile?

    OdpowiedzUsuń
  17. pamiętasz może ile gram było tej fasoli w puszce? zamieniłabym ją na zwykłą ugotowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda fantastycznie!
    Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zawsze MEGA przepis... Tylko że nie mam piekarnika... Przygotujesz jakieś ciekawe przepisy na desery bez pieczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam, ale mnie niestety nie smakowało :( przeszkadzał mi zbyt wyczuwalny smak fasoli w cieście.

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam je dwa razy - pierwszy raz słodzik zastąpiłam miodem, za drugim razem kompletnie to pominęłam i też było słodkie, nie wyczułam smaku fasoli, być może dlatego, że użyłam tej samej odżywki białkowej czekoladowo-sezamowej (trec? :)). Za każdym razem jednak ciasto było gotowe po maks 15 minutach.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mogę tylko powiedzieć, że robiłam wczoraj z brzoskwinia, bo nie miałam banana i jestem zachwycona! Ciasto jest bardziej miękkie niż to z bananem. Dałam trochę aromatu rumowego, super 👌

    OdpowiedzUsuń