Strony

Kardamonowy ryż i reszta.

Miałam ochotę na coś aromatycznego i coś bezmięsnego. Jako, że od dawna czaję się na ten przepis, postanowiłam w końcu spróbować. Sałatka jest szybka w wykonaniu, a naprawdę pyszna.


RYŻ KARDAMONOWY
1/2 szklanki ryżu basmati (nie miałam, dałam brązowy długoziarnisty)
3 "strączki" kardamonu (ziarenka wyłuskać i utłuc w moździerzu) lub 1/2 łyżeczki mielonego
sól

Ryż wypłukać na sitku pod bieżącą wodą, aż woda będzie czysta. Przełożyć do rondelka, dodać kardamon i zalać zimną wodą, 2cm powyżej poziomu ryżu. rondelek postawić na dużym ogniu, dodać sól. Gdy woda zacznie wrzeć, zmniejszyć płomień na najmniejszy, przykryć pokrywką i gotować do momentu, gdy ryż wchłonie wodę. Nie mieszać! Przykryty pokrywką rondelek odstawić na ok. 10 min.

SAŁATKA Z KARDAMONOWYM RYŻEM I CZERWONĄ FASOLĄ
2 - 2 1/2 szkl. ryżu z kardamonem
1-2 łyżki oleju z pestek winogron
1-2 łyżki majonezu
1 łyżeczka średnio ostrego proszku curry (lub nieco więcej, do smaku)
świeżo mielony czarny pieprz
sól czosnkowo-cebulowa lub zwykła sól morska
1 puszka czerwonej fasoli (użyłam fasoli w naturalnej zalewie, bez cukru)
3-4 łyżeczki (lub nieco więcej) octu z białego wina lub japońskiego octu ryżowego
odrobina tymianku


Gotowy ryż (zimny, np. z dnia poprzedniego, lub ciepły) polać olejem i dokładnie wymieszać. Dodać resztę składników w podanej kolejności (próbować i dosmaczać) i delikatnie wymieszać, uważając by nie pokruszyć fasoli.

źródło przepisu: truffle-in-a-rum-chocolate

4 komentarze:

  1. Widziałam ten przepis u Trufli i też czeka w kolejności żeby go zrobić :)

    Jak mówisz że pyszna to na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, mniam. Wygląda przepysznie. Chętnie wypróbuję przepis .

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdążyłam już zobaczyć na porannych inspiracjach, pycha ; )
    Lubię sałatki, jednak ta nie dla mnie, nie lubię fasoli.; D

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki Tobie polubiłam owsiankę :) zasmakowała mi z kiwi i łyżką płatek cheerios :D dziękuję ci bardzo! odtąd owsianka stanie się śniadaniem numer 1 :)

    OdpowiedzUsuń