Strony

Mamine. Sałatka ryżowa z papryką.

Moja ulubiona ryżowa sałatka, mimo dodatku majonezu lekka i idealna jako dodatek do różnych dań mięsnych. U nas robiona tradycyjnie, przeważnie na uroczystości urodzinowe.
Lepki ryż, lekko kwaśna papryka, szczypiorek i ugotowane na twardo jajka... Nie podaję dokładnej ilości składników, ponieważ jest to sprawa indywidualna, zależna od smaku i ulubionej konsystencji tego rodzaju sałatek. Po prostu smacznego :)


SAŁATKA RYŻOWA
biały ryż
jajka
szczypiorek
ogórki konserwowe
papryka konserwowa
sól i pieprz
majonez

Ryż i jajka ugotować. Szczypiorek posiekać, jajka pokroić, ogórki zetrzeć na dużych oczkach, wymieszać z ryżem i majonezem. Doprawić solą, pieprzem i dodać pokrojone w drobną kosteczkę papryki.

źródło przepisu: Mama

23 komentarze:

  1. Ryżowe są pyszne. :) Najbardziej lubię z kurczakiem i ananasem, chyba będę musiała ją zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny dodatek obiadowy. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. zapisuję! jak wiesz, jestem amatorką sałatek...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. zakodowane w głowie: do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeszcze takiej nie jadłam, a fajnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś często robiłam sałatki ryżowe, nie wiem czemu już tak dawno ich nie robiłam... dzięki za przypomnienie i inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  7. hm, nie jadłam takiej sałatki, nietypowe połączenie (jak dla mnie) ale ciekawe i chętnie wypróbuję. A jak mamina to na pewno przepyszna.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatki ryżowe zawsze mi smakują, na pewno jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie zwykle wersja: ryż, tuńczyk, kukurydza albo czerwona fasolka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam jedną sałatkę w której łączy się ryż i paprykę - i jest doskonała. W ogóle ryż w sałatkach rządzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadam taką, uwielbiam jej konsystencję - jej obecność w ustach kojarzy mi się z jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że by mi bardzo posmakowała. W takim połączeniu jeszcze nie jadała. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie...u mnie jeszcze tunczyk laduje w misce:)

    OdpowiedzUsuń
  14. aż mi zaburczało w brzuchu:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię ryżowe sałatki :)
    Ta pewnie jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Znam w nieco innej wersji i bardzo ją lubię, więc wypróbuję i Twoją :)

    OdpowiedzUsuń
  17. kiedys na pewno ją spróbuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. sałatka "w starym stylu", podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny przepis .Pewnie bardzo smaczna

    OdpowiedzUsuń