Strony

Wegańskie ciasto bananowe z truskawkami.

Oznaki alergii nie wracają gdy trzymam się wegańskiej diety, więc zmagając się z ogromną ochotą na coś słodkiego (a owoce czasem przestają wystarczać), musiałam w końcu coś upiec. Bazując na kiedyś już tu dodawanym przepisie na wegański chlebek bananowy z czekoladą, powstało więc przepyszne, puszyste ciasto. Letniego klimatu dodały mu truskawki, przez co może z powodzeniem udawać owocowy wypiek z tradycyjnych składników. Ja jestem zachwycona :)
Ciasto bananowe z truskawkami
1 i 1/2 szkl. mąki pszennej
1 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (może być zwykła)
1/2 szkl. cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka octu
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu

4 dojrzałe banany
1 szklanka truskawek + na wierzch
1 łyżka nasion chia (można pominąć)
3 łyżki syropu klonowego lub daktylowego (ewentualnie cukru)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/3 szkl. oleju roślinnego

Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, ocet, sól i cynamon wymieszać.
Banany zmiksować z truskawkami, syropem, olejem i wanilią po czym dokładnie połączyć z resztą składników. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu ułożyć truskawki i piec 50 minut w 180 stopniach.

11 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie ;) a wyszłoby tylko z mąki pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Tylko będzie miało bardziej zbitą konsystencję. Jak tu: http://poranneinspiracje.blogspot.com/2012/10/chawa-w-paczce-banany-na-weganski-chleb.html

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, moze nawet dzisiaj je zrobie bo mam wszystkie składniki a strasznej ochoty mi narobiłaś :)

      Usuń
  2. Śliczne! Sprawdzi się ocet jabłkowy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak z boku przypomina mi marchewkowe, ale całośc smakowicie wygląda ;)
    Kradne przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie :) Ja właśnie upiekłam bananowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, wypróbuję ten przepis:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie się piecze :D

    OdpowiedzUsuń